Småbarnskaos

Jag har tjatat på Sigge ett tag att han ska städa balkongen vilket han skjutit upp. Idag satte han fart och jag hjälpte till. Jag tänkte att jag i alla fall kunde torka av balkonggolvet. När jag hällde upp vatten i köket så dammsög Sigge balkongen. Rätt som det är förstår jag att något inte var som det borde, just som jag häller upp vattnet.

Jag går in i badrummet och ser att Lupita bajsat på pottan. Så långt var det bara bra!
Hon har sedan lagt pottan i poolen och satt på vattnet. Det var bajsvatten överallt! Jag börjar städa och inser sedan att vattnet i köket svämmar över! Sigge stänger av vattnet och börjar torka upp i köket. Jag fortsätter med badrummet när jag hör att Sigge svär.

Lupita har kletat bajs på soffan. Sigge torkar, städar. Jag tvättar Lupita med tvål och fortsätter sedan att rengöra med starka medel på badrumsgolvet. Då ser Sigge att Lupita kissar på golvet!

Han fortsätter torka och jag är i stort sett klar i badrummet. Går ut i köket och möts av synen att Lupita på något sätt fått tag på en flaska vatten som hon hällt ut på köksgolvet. Jag torkar och säger till Sigge att NU måste Lupita ha blöja - som annars springer runt nakenfis i lägenheten.

Under hela den här tiden är Angelina i vardagsrummet och leker i soffan samtidigt som hon ser på tv och ger Lupita spridda kommentarer om att -Så får man inte göra!

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Ojoj, det var en avskräckande berättelse! :-)



Hallongrottorna/syltkakorna ser väldigt goda ut - det enda som räknas!!!

2009-04-20 @ 22:23:51
Postat av: moster mikaela

fy fan va kul! garvade hur mycket som helst i min ensamhet när jag läste det här, det hörs att ni behövde en mikaela som kunde uppehålla lilla luppi igår ;) saknar er! puss

2009-04-21 @ 12:36:32
Postat av: Karolina

Hahahahaa hahaa



fnissfniss...



Kluckar fortfarand..

2009-04-30 @ 20:45:11
URL: http://www.networkingblogg.blogspot.cm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0