Nattning

Jag har inte skrivit så mycket om våra nätter på väldigt länge. Anledningen är att de är så himla mycket bättre sedan jag slutade bry mig...vad man bör och ska göra och vad andra människor tycker och eventuellt tänker.

Numera så sover Sigge i Angelinas säng. Hans klocka ringer 04.30 och jag behöver inte vakna av den. Oftast märker jag inte ens när han går.

Angelina ligger bredvid mig och hon sover oftast hela natten. Ibland drömmer hon mardrömmar eller vill ha lite vatten, någon enstaka gång vill hon ha välling.

Lupita ligger i spjälsängen som står "kant i kant" med min säng. Vi har tagit bort ena sidan så hon kan krypa upp till mig om hon vill. Men, oftast sover hon till 06.00 då hennes dag börjar. Hon sover alltså väldigt ofta hela natten. Ett par gånger i veckan kan hon vakna från 01-06.00 och vill då ha välling. Har man riktig tur så somnar hom om en liten liten stund och då får jag sova till 06.45. Härligt med sovmorgon! ;-)

Innan det blir natt för barnen så ligger vi och läser böcker. Ibland sjunger vi eller pratar om dagen som varit. En mysig stund helt enkelt. Tyvärr har jag en tendens att somna men andra gånger så säger vi god natt och barnen somnar själva.

Ljusare tider helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0