Chanslös?

article5408775.ab.jpg

 

foto: Aftonbladet

 

Den här bilen körde vi förbi när vi skulle på bio igår. Bilen var då på en bärgningsbil. Den såg overkligt liten och halv ut. Motorn satt kvar i staketet. Det var många tankar som flög genom mig. Det kunde vara jag. Vilka satt i bilen? Var de fulla, midsommardagen och allt. Vi visste att det var två kvinnor då Natali sett att polisen höll två damväskor i handen. Det visade sig vara två kvinnor i 20-års åldern, nyktra... De överlevde kraschen, men läget är visst ovisst.

 

Jag vill inte dö. Helt plötsligt är döden läskig på samma sätt som när mamma dog. Alla kan dö, nu, i morgon - tidigare än man vill och anar. Min man, mina barn och alla jag bryr mig om får mig att vara rädd för döden. Jag vill leva med dem. 

Nu vet jag att jag inte kan gå runt och tänka på döden, men just nu, ett par minuter, tillåter jag mig att minnas att döden kan vara runt husknuten och just därför måste jag leva NU.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0