Hysterisk mamma

Jag sitter vid Vurma och Lupita sover i vagnen. En mamma kommer ut med sitt barn som genast börjar skrika och gråta om något jag inte uppfattar. Mamman låter barnet "göra om" flera gånger - vilket innebär att barnet står, sitter och går upp ett trappsteg medan det skriker allt högre. Någon går ut från trappuppgången och då blir det hela värre ändå. Mamman daltar med sitt barn, enligt mig och jag känner en viss irritation att barnet skriker så högt 1 meter från en sovande Lupita.

Jag ropar då tyst -Flickan. Flickan med bilarna. Bebisen sover......

Jag får inget som helst gensvar från barnet och jag gör ett nytt försök. Mamman brusar du upp. -Om du säger KILLEN så kanske han lyssnar.

Hon sliter tag i barnet, i halvlång flickfrisyr, grön heldress a la 70 tal med matchande träskor, älgar iväg och SKRIKER - VI MÅSTE GÅ FÖR HENNES UNGE SOVER!!! 

Hon tappar barnets träskor flera gånger och måste vingligt ta sig ner med barnet hängandes på armen i sina stilettklackar. Jag fattar knappt vad som hände. Borde jag gått iväg med Lupita, trotts att det var jag som satt och fikade där först? Jag gav barnet och mamman en god stund att reda ut sin situation. Vad är det med folk? Var det jag eller hon som inte visade respekt för sin omgivning?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0