Angelina älskar Lupita

Angelina älskar verkligen Lupita. Hon gosar och busar med henne varje dag. Om Lupita gör något hon inte får så tar hon hennes hand och puttar henne mot rätt riktning. Eller så skriker hon på mig eller Sigge.

Häromdagen så var vi bortbjudna. Varav en 2 åring var lite hårdhänt mot Lupita. Då gick Angelina fram och tittade hårt på henne och sa högt och bestämt -Sluta, inte göra Pita! Sedan lyfte hon på ögonbrynen och tittade snett nedåt när hon gick förbi den skräckslagna tvååringen. Denna händelse fick mig att tänka på hur skönt jag tyckte det var att ha en bror som stod upp för mig på skolgården när vissa barn blev lite för tuffa. (Tack Mattias!) Och att man fick vissa förmåner, som att leka med de äldre barnen och stå högst upp på kullen när vi lekte "Herre på täppan".

Kommentarer
Postat av: Sara

Kommer du ihåg puttekullen på skolgården? Vad roligt. Ps. Gillar din frisyr. Kram Sara

2008-09-23 @ 01:29:15
Postat av: linda hanna

Jaaa, puttekullen! Ha ha, den var kul.

2008-09-23 @ 07:56:45
URL: http://angelinaochlupita.blogg.se/
Postat av: mikaela

puttekullen är jag för liten för, men jag kommer ihåg hur stolt jag var av ha söta storasystrar :)

2008-09-23 @ 20:35:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0