Tiden går...

Jag hinner inte med någonting känns det som. När vi hämtat på dagis så leker vi en stund, sedan lagar vi middag, badar, myser lite och efter det är det tid för läggdax. När barnen sover så pluggar vi, söker jobb eller gör andra måstearbeten.

Fredagseftermiddagar försöker vi städa av lägenheten och någonstans mitt emellan handlar vi och tvättar.

Helt plötsligt är det en ny vecka och jag undrar om allas liv rullar på så fort?

Att jag dessutom lider av kronisk trötthet gör inte saken bättre. När ska båda flickorna sova hela natten? Jag måste sluta ge välling till Lupita, men jag orkar inte...! Jag orkar inte heller ta bort nappen från Angelina. Jag orkar inte höra gråten och tjafsa på väg hem, på väg dit eller när jag bara vill vara ifred och laga middag, svabba golvet eller något annat måste-arbete.

Snart har väl Angelina hunnit fylla 5 år och nappen sitter kvar? Nej, en plan för "att orka" måste tas fram - snart- så att nappen och nattvälling tas bort!


Kommentarer
Postat av: Pelle

Hej linda hur ska du orka med oss när vi kommer upp???























2008-10-11 @ 14:16:21
Postat av: linda hanna

Ha ha! Du är väl självdrivande? Vilka kommer? Du och löparen?

2008-10-12 @ 20:04:29
URL: http://angelinaochlupita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0