Hostar till förbannelse och annan vakentid

Både Angelina och Lupita hostar på nätterna. Mycket och länge när det sätter igång. Sedan blir det tyst. Så igår natt började Angelina hosta när jag just somnat. Sigge tröstade henne och jag låg vaken i sängen. Tillslut kommer hon in till mig och jag ligger där och lyssnar. Host host host. Det är slem som åker upp och ner.

Tillslut börjar hon kräkas. Det gör hon alltid. När hon var liten så trodde jag att hon var magsjuk, men nu har jag lärt mig lukta på det.....kräksjuk luktar sjuk, medans bara kräk inte luktar speciellt alls. Hon kräker i sängen (där vi lagt handukar för att invänta kräket), sedan kräker hon i badrummet - på både mig, Sige och henne själv. Vi får duscha både oss och badrummet.

Sedan går vi och lägger oss, men hon vill inte sova i vårt sovrum. Kl är 00.12 Hon går och lägger sis i sin säng och jag glömer att sätta på henne en blöja. (Men hon var torr i morse).

Någon gång på natten vaknar Lupita och Sigge går in till henne två omgångar. På morgonkvisten vaknar hon igen. Jag ger napp och går och lägger mig, men så fort jag somnat så vaknar hon och tycker att det är morgon. Kl är 05.42. Jag vägrar gå upp och sista gången jag tittar på klockan är den 06.08. Jag lyckas somna och vaknar av min väckarklocka 06.20.

Jag känner mig som vanligt som en levande död just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0