Uppdatering

Det händer mycket just nu.

Idag ska vi ha det sista kalaset för i år för Angelina. Igår städade, tvättade och bakade jag. Hur kan det ta så lång tid att baka cheesecake, hallongrottor och kladdkakemuffins? Dessutom så fick jag inse att jag inte kan baka hallongrottor. De flöt ut på plåten och jag insåg att jag antingen hade för lite mjöl i eller att jag borde haft dem i formar. Men de smakade gott i alla fall och de ÄR hembakta.

Angelina som numera är 88 cm lång och väger 13,3 kg (Jag var 87,5 cm lång och vägde 13,0 kg på i samma ålder) med kläder på, hon sjunger flera olika sånger, även om det bara är bitar av dem. Hon hjälper gärna sin syster och har börjat leka med henne. Det här med "leka med" betyder att hon puttar Lupita i rätt riktning och säger -Kom Pita, här. Och sedan skrattar de som tokar när de hittar på bus eller springer ikapp - Angelina bredvid Lupita som håller i gåvagnen.

Hon har även börjat härma oss när vi säger ord till henne, så nu kan hon säga lååånga meningar - bara hon härmar oss med ett ord i taget ;-) Det nyaste ordet hon förvånat mig med är stumpor och äpple. Det verkar som att hon har ett helt skafferi som hon bara använder när hon själv känner för det. Hon säger dessutom flera kurdiska ord. Bl a Bowa och aoa...Ni får ursäkta min stavning men det är ju givetvis pappa och vatten som hon säger ofta.

Lupita har jag inte vägt på evigheter. Men hon kan numera ställa sig upp, stå kvar utan att hålla sig i och traska runt med gåvagnen. Hon har nästan slutat äta burkmat utan äter vanlig mat. Burkdessert får hon dock. Välling äter hon ibland. OCH hon har insett är glass är gott!!

Just nu står Lupita vid mitt lår och pruttar med munnen mot låret samtidigt som hon säger -Adiitt ditt a aja.

Försökte förresten lägga in en mobilbild igår, men blogg.se  verkar ha vissa problem tyvärr. Jag hoppas det ändrar sig snart. Ses - nu ska jag sätta på Ice Age till Angelina. -Mamma, ice ache! ropar hon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0