Cirkus på dagis

Idag kom cirkusen till dagis. Man möttes av två små miniclowner som tog betalt för kaffe och tårta och så fick man en handskriven lapp gjord av något barn på dagis som gällde som biljett. Solen sken och vi satte oss på våra medtagna filtar och förberedde picknicken vi hade tagit med oss. Sedan kom alla barnen ut i led..utklädda till små djur, clowner, ballerinor och annat roligt. De var sjukt söta allihop!

De ställde upp på en kulle och sjöng. 6-åringarna blev avtackade och sedan blev det fest. Picknick, kaffe+tårta, ringkastning, spådam, popcorn..och säkert mer som jag missade i allt vimmel.

En otroligt fin och uppskattad dag.

image402
Angelina kommer springande mot mig efter att de släppt alla djur, ballerinor etc lösa efter sångsuppvisningen.

image403
Fröken Mia på Kråkan.

image404
Mikaela och Lupita var också med på festen.

image405
Kort skulle det tas heeeela tiden.

image406
Jättekul tyckte jag. Angelina verkar inte tycka att det var en succé.

image407
Min lilla ballerina - kolla in skorna!

image408
På hemvägen fick Angelina sätta på sig sina nya skor- som var två storlekar för stora visade det sig. Jag skrattade så mycket att jag höll nästan på att kissa på mig.

image409
-Hem mamma! Och sedan full fart tills hon tappade skorna....igen och igen och igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0