Ögoninflammation

Igår fick jag hämta Angelina från dagis. Hon hade ögoninflammation och var småknasig i magen.

Jag hade sett lite gult i ögonvrån på morgonen, men det tvättade bort med ljummet vatten. När jag kom till dagis för att hämta henne så var hon tok-kleggig och var lite svullen!

Vi fick en tid till jourmottagningen på kvällen och fick antibiotika (ögondroppar). Konstigt nog så var hon nästan helt bra idag, men vi fortsätter såklart behandlingen. Jag hade ingen aning om att ögoninflammation var så smittsamt, men det är det.

Förresten så har vi bokat en tid på vårdcentralen för att kolla hennes mage. Jag tror hon har någon matallergi/överkänslighet eftersom hon alltid är "mjuk" och att bajset har så konstig färg. (Precis det du ville veta va?!)

Kommentarer
Postat av: Marika

åh - bajsprat är underskattat ;)

stackars liten angie.

pus

2008-03-11 @ 21:47:23
URL: http://babymiloo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0