Angelina utvecklas

Inte nog med att jag nu börjar köpa stl 98 i tröjor (hoppade över stl 92) så väger hon numera 13 kg. Jag är inte säker på hur lång hon är men jag gissar på 89 cm, minst. Lovar att rapportera imorgon efter en enklare hemma-mätning.

För någon vecka sedan började hon även prata mer. Hon förvånar dagligen med ett nytt ord som bara svingar förbi...och är borta igen. "Gott" och "älka" (älska) är två nya som jag gillar. Hon har dessutom sagt sin första fyraordsmening - Jag vill ha pipip! (jag vill se på tecknad film).

Sjunger gör hon också..."upp och hoppa....", "Bä bä....." inte så många ord, men hon nynnar och gör en del sjungande ljud. Reggie gillar hon att jazza till också, speciellt i bilen.

Och så pratar hon i sömnen. - Abbe, Abbe... Abbe är en charmig liten 1 åring från samma dagisgrupp som Angelina. Hon är sååå kär i honom. Om hon inte skulle vilja gå till dagis så nämner man bara hans namn och hon är påklädd fortare än kvickt, så på så sätt är nog både jag och Sigge förälskade i Abbe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0