För lång läggningstid

Idag tog det 2,5 timme att lägga barnen. Varför? Vid 19.00 lade jag Lupita eftersom Sigge satt och mös med Angelina i soffan. Lupita har feber och kom inte till ro, men hon somnade sött. Men sedan vaknade hon och somnade om på nytt.

När det var dax för Angelina att gå och lägga sig så tvärvägrar hon att pappa ska lägga. Det är numera BARA mamma som gäller. Hon väcker Lupita av allt skrik.

Jag lägger Angelina för att ha en chans att Lupita ska somna om IGEN (jag ska både plugga och söka jobb på den lilla tid som jag orkar vara vaken efter att barnen somnat).

Det tar lång tid.... De stör varandra. Lupita mår inte bra och Angelina vill ligga minst lika tätt som Lupita. Jag ligger med 1 och en halv unge på mig. Söta, underbara...mina ungar.

Angelina somnar och jag lägger ner Lupita och smeker henne på ryggen tills hon slappnar av och somnar om. Jag går upp och tittar på klockan 21.35.

(hann söka ETT jobb och plugga 5 sidor ekonomi)

Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0