Aldrig mera välling på natten

Inatt ska Angelina inte få välling på natten. Aldrig mer välling på natten. Hårt, men vi måste få bukt på detta vällingblaskande. Hon vill äta välling både en och två gånger...varje natt.

Så, inatt kommer hon gråta. Förmodligen imorgon också och nästa natt. Men, hon är älskad och är inte ensam. Sigge kommer sova bredvid henne i hennes rum, så att Lupita och jag kan sova.

Det känns jobbigt att hon förmodligen kommer tycka att det är jobbigt, men jag kan inte fortsätta vakna 10-15 gånger varje natt.

Lupita ska även hon få en kur i helgen. Jag ska sova med öronproppar, så att jag inte hör hennes minsta gny. BVC sa att jag ska sova med öronproppar, ge henne mat 1 gång/dag och ge välling inför natten. Inget barn som snart är 6 månader behöver äta 8 gånger per natt när man helammar. Mönstret måste brytas - jag förstår nämligen varför sömnbrist är en bra tortyrmetod.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0