VAB

Måste klaga av mig lite.

Min chef kallade in mig på sitt kontor och erbjöd mig bla en 50% tjänst - endast eftermiddagar (jag har ett vikariat, men jag har en fast tjänst i grunden). Något hon vet att jag verkligen inte vill. Jag tackade nej.
Hon påtalar flera gånger under samtalet att jag VERKLIGEN har hög frånvaro. Jo, jag har VABBAT en hel del när Sigge inte kunde det och jag har räknat ut att jag varit hemma 14 dagar, varav 2 har varit semesterdagar. Sigge har varit hemma 9 dagar än så länge och mer kommer det garanterat bli.

Barnen löser av varandra med ögoninfektioner, feber, öroninflammation, hostar tills de kräks.....och inatt fick Lupita kräksjukan. Så vi har varit vakna hela natten. Sigge är inne på den 7:e vab dagen i rad (jobbdagar inräknat, ej helger) och kommer alltså få vara hemma mer. Är det bara mina barn som blir sjuka? Hur många sjukdagar har andra föräldrar på ett halvår om det har två barn under 2,5 år?

Jag tog det så personligt när min chef sa det på det sättet. Som om jag gjorde ett dåligt jobb trots att jag själv inte varit sjuk, för mig om ni förstår.

Idag skulle jag på en arbetsintervju som jag fått skjuta på (förhoppningsvis) och jag skulle följa med Angelina till ett läkarbesök. Istället byter jag lakan var 20 min och försöker sprita allt som går. Förmodligen är vi redan smittade hela familjen - med ännu fler vab dagar till följd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0