Lekar

De senaste dagarna har barnen börjat leka annorlunda.

Pita leker mycket med nallarna och dockan. Hon kör runt på dem i dockvagnen och jag funderar på om vi inte skulle köpt en ny dockvagn i julklapp eftersom det ofta blir bråk om den när Angelina kommer och "tar över".
Pita kör även omkring med Brio-hunden och snigeln som låter när man trär ringar över den. Hon gillar att titta på "Ice Age" vilket innebär barnfilm. Gärna Anki och Pytte eller Pingu. Den film hon inte gillar är Pifff & Puff.

Angelina bygger mycket med olika klossar. Hon bygger höga torn, häckar som hon kan hoppa över eller så kör hon omkring klossarna i dockvagnen eller i "matvagnen" (samma typ som man har när man handlar mat på Ica). Hon gillar att måla, så nu har vi köpte hem de bästa pennorna på marknaden så hon kan måla fritt utan att övervakas. Jag brukar nämligen låsa in alla pennor pga att jag inte vill ha färg på möbler och väggar. Men de nya pennorna kan man måla på allt och sedan bara skölja bort med vatten - I LOVE IT!

Angelina leker också med "djuren", plastdjur i form av katt, gris, ko, häst, lamm och hund. Sparkcykeln åker hon fortfarande runt på så nu börjar den bli riktigt sliten. Ena handtagets udd har lossnat.
Hon tittar gärna på film. Katten Gustav, De 101 dalmatinerna, Askungen och Ice Age är favoriterna.

Annars brukar de springa runt och jaga varandra. Tvinga mig eller Sigge att släpa runt dem på en filt eller gunga dem i en IKEA påse.

De gillar att bada och det gör de ofta, lite väl ofta. Ibland blir det 2 gånger per dag, oftast en gång par dag och ganska sällan varannan dag. Tvätta håret och kroppen är vi dock mer sparsamma med.

Sist men mycket intressant tycker de det är att hjälpa till. Hänga tvätt, knäcka ägg, röra i grytor. Igår "stekte" Angelina korv (korven låg i stekpannan, utan att jag satt på plattan) och rätt som det var så hade hon kryddat korven med salt och någon grön krydda....

Kommentarer
Postat av: Matilda Yli-Paavola

Du har vunnit den röda designen som jag lottade ut på min blogg (tildisens.blogg.se), designen kan du se på http://tildisens.blogg.se/jag/.

Jag behöver dina inloggningsuppgifter och jag behöver veta vad du vill det ska stå där det står "Ditt namn" och vad det ska stå under "om mig" :)

Adda gärna msn då det är lättade att kommunicera där :)

2008-12-16 @ 11:09:44
URL: http://tildisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0