Kikhosta

Igår var jag och Angelina på jourmottagningen eftersom hon hostar så att hon kräks på nätterna. Hon är inte sjuk på något annat sätt så jag kände mig lite löjlig när vi skulle in till doktorn. Väl därinne och jag svarat på både den ena och den andra frågan och Angelina undersökts så säger doktorn att det förmodligen kan vara kikhosta trots att Angelina är vaccinerad.

"Barnet hostar upp segt slem och ofta framkallar hostan kräkningar. Barnet är vanligtvis feberfritt." står det på vårdguiden om kikhosta. 

Nu väntar vi på att vår husläkare ska ringa för att ge besked om vi kan lämna ett prov på vårdcentralen, vilket jag hoppas att vi får. Om det inte skulle vara kikhosta så är det en otrolig lättnad, men vad skulle Angelinas hosta vara orsakat av annars? Hon hostar upp massor av segt genomskinligt slem, kräker ibland och är förövrigt pigg och glad. 

Kommentarer
Postat av: Moster Mikaela

Åh mina sötisar har fått en rosa fin blogg sida! Saknar er så när ni är så söta på kort :) Bra jobbat Linda! puss på er

2007-10-22 @ 20:30:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0