Kikhosta del 3

Ringde dagis idag och berättade vad Dr Kurt Blomberg sagt, hur jag upplevde situationen och frågade vad de ansåg. Beskedet blev att vi var välkomna.

Tog Angelina i syskonvagnen och traskade i rask fart till dagis. Angelina hostade en del vilket hon inte brukar på dagarna. Jag tänkte inte så mycket på hostningarna eftersom jag tänkte på att jag skulle 1) promenera med en annan mammaledig efter dagislämning 2) följa med Mickan och fixa pass till henne 3) utvecklingssamtal för Angelina innan hämtning 4) vaccinera Angelina och Lupita på BVC. När vi svängt in på gården så säger Angelina - Mamma, mamma. Jag tittar till henne och ser att hon spytt ner hela sig. Overallen och vagnen var full av välling blandat med små korvbitar.

Jahopp, det var till att torka och göra det bästa av situationen innan vi gick hem igen. Alla som såg detta tog ett steg tillbaka med ett fasansfullt -Vinterkräksjuka! Jag orkade inte förklara för stackarna, utan gick hem igen med mina princessor. Angelina kommer vara hemma resten av veckan.

Angelina har varit pigg idag, inte hostat nämnvärt och absolut inte kräkt något mer. Vi fullföljde då nr 2 och 4, men fick inte vaccination utan vägde och mätte dem.

Angelina 18 mån kontroll
12,5 kg
85 cm lång
Ligger bra till i utvecklingen.

Lupita 3 mån
6370 gram
60 cm lång

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0