Farväl Rickard

Den 14 november sa vi farväl till Rickard i Skogskapellet i Jönköping. Begravningen var så vacker med ljus, blommor och musik med förlösande texter. Det kändes som vi var nära Rickard. Hans bild på kistan såg ut att titta rakt på mig och jag satt där och pratade med honom under akten. Ett kompendie med bilder och bl.a text som Rickard själv skrivit var personligt och var tillsammans med begravningskaffet i Stadsparken ytterliggare skäl att säga att detta blev ett vackert minne av vårt avsked som skedde i gemenskap och värme.
Lupita var med på begravningen och jag kunde inte gjort ett bättre val när jag valde att ta med henne. Att titta ner på hennes lilla hand och smeka hennes kind gav mig tröst i min sorg.

     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0