Årsdagen

Idag har ljuset brunnit i mitt fönster för mamma, som idag varit död i 8 år. Saknaden är lika stor, även om smärtan bleknat.

Varje gång jag skär bröd så hör jag mammas röst att jag inte ska glömma torka bort smulorna. Jag är fortfarande på väg att ringa henne då och då, men jag lyfter inte längre luren. Jag önskar hon fått träffa min barn och att jag frågat mamma de saker jag aldrig frågade....

Jag älskar henne lika innerligt som då och ljuset brinner så hon ser det (mamma tände alltid ljus för de döda, för glädje och sorg).


Kommentarer
Postat av: anki rye

vad det gjorde ont i mitt hjärta när jag läste dina ord.man önskar ju alltid att ens föräldrar ska få se sina barnbarn man är ju så stolt över dem.
kramar anki

2007-11-19 @ 19:02:42
Postat av: Catrine

Blir alldeles tårögd när jag läser. Stor kram till dig,.

2007-11-21 @ 18:08:03
URL: http://seriouslymeandthem.blogspot.com/
Postat av: Cecilia

Åh gumman, en stor kram. Blir också alldeles tårögd. Livet är inte rättvist.
Kram

2007-11-21 @ 19:58:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0