Thailand 2

Tyvarr blir det inga bilder just nu. Jag far lagga till dem nar jag kommer hem. Jag ar glad att jag sitter vid datorn, for barnen somnar SENT och da ar aven jag dodstrott. De sover bra, men inga langa sovpass. 7-8 timmar per natt och sedan ett langre runt lunch. Det ar da som vi andra passar pa att ata. En dag tog vi en oljemassage vilket var himelskt. 350 bath for en timma - alltsa 78 kr.

Sedan jag skrev sist sa har vi ridit pa elefanter. Angelina satt och sa -Jehaaa! som en cowboy hela tiden. Hon tyckte det var toppen. Till och med nar en elefant kom emot henne och hon stod pa marken sa ville hon klappa den och blev skitsur for att jag tyckte att det rakte med en liten stund. Elefanten var ju jattestor!! Natali och Kim satt pa den andra stora elefanten och deras elefantman gapskrattade at dem eftersom de var livradda. Elefanten gick pa sa smala stigar att t o m jag skulle vara radd att trilla ner, men de visste exakt var de skulle satta fotterna.
Vi matade elefanterna med bananer ocksa, det var kul.

For ett par dagar sedan sa var vi pa en restaurang vid havet. Rickards favvostalle sedan massamun-kvinnan flyttat. Sjalk\vklart at vi massamun, men vi smakade aven pa haj. Gott! Smakar som kyckling-fisk.
(Vi var dar med Rickards tjej Ann. Valdigt trevlig tjej maste jag saga.) En vanlig sak som hander har jamt ar att personalen tar barnen sa fort de inte har kunder...jag onskar vi var de enda kunderna :-D

Det ar namligen sa att det AR jobbigt att ha sa sma barn nar det inte finns nagra dorrar. Barnen kan springa rakt ut pa gatan dar fulla tuk-tuk chaufforer kor som galna. Det finns heller inga barnstolar - aven om inte det haller min lilla tjej pa plats. Angelina gillar att vara...rorlig kan man lugnt saga.

Tuk-tuk ar ocksa en hit. Svalt och annorlunda. Lupita sitter helt avslappnad och njuter och Angelina sitter och sager -aaaaaa aaaaaa aaaaaa. Alla MASTE titta pa henne :-D Det maste se himla kul ut nar 2 vuxna, 6 barn och tva barnvagnar klamt in sig i en liten Tuk-tuk. Forsta gangen vi satt dar inne sa gapskrattade vi allihop. (En gang var vi 3 vuxna och 6 barn - nar Christian hangde pa - Madde fick aka hem till sverige eftersom hon var sjuk. Stackars henne!)

Idag var vi i Patong. Jag har handlat kallingar till Sigge, en skotvaska till mig, en leksak till Angelina och en sorts lampa till flickornas rum. Dessutom sa at vi pa McDonalds - 145 bath for BigMac och Co, extra stor lask och pommes, en cheeseburgare och en banan-choklad paj) Billigt!

Imorgon ska vi nog till stranden igen. Angelina gillar inte havet, men kanske kan hon vanja sig? Fast jag gillar poolen battre eftersom det blir sand overallt. Pa Lupitas napp, i vattenflaskorna...overallt. Men sa kanske man kanner nar man reser med barn?

Lupita har nu badat i poolen 3 ganger och hon tycker det ar lite okej nu.

Idag var forsta dagen som det var sol hela dagen. Innan har det varit mulet och t o m regnat...Gor inte sa mycket. Det ar varmt och skont anda.

Over and out - sangen nasta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0