Jönköping tur & retur

I onsdags förra veckan åkte jag, Mikaela, Angelina och Lupita ner till Jönköping. Resan har gått bra trots att Angelina har haft feber i stort sett hela resan. Hon hade sedan två feberfria dagar för att sedan få feber igen. Mina nätter är värre än någonsin och inatt hade jag hjärtklappning och hade otroligt svårt att koppla av.

Oavsett min sömn så var det trevligt att träffa släkt och vänner. Orsaken till resan var begravningen av pappa Anton, vilken var lugn och fin. Men vi hann med annat också.

En dag träffade vi Annie och hennes supersöta dotter på ett kaffé i stan. En annan dag åt vi middag hos pappa & Zanderella. Pojkarna var hemma och de busade massor med Lupita och Angelina.
Vi var hemma hos Pelle och tittade på film. Han hade filmat massor i början av 70 talet och frammåt. Såg både mamma som ung, pappa Anton, pappa, mormor, morfar, Roger, Arne, Pelle såklart, flera kusiner, mycket av min syster Susanne och t o m mitt gamla dagis. Förutom att det var kul att se alla människor så var det helfestligt att se vad alla hade på sig och hur det såg ut hemma. Natalie ställde upp som barnvakt åt Angelina så jag hade lugnt och skönt. Hon är väldigt duktig på att ta hand om barn.
Linda Quarfordt bjöd hem oss på fika. Angelina följde dock inte med eftersom hon slocknade med Emma i dubbelvagnen. Jonna och Maja är så stora nu och jag länktar tills mina flickor kan leka lika fint med varandra som de kan. (De bytte t o m blöja på Lupita helt själva ;-) )
Förutom ovanstående så har vi haft supermysigt hemma hos Susanne. Angelina avgudar Kim och leker så bra med Emma, trots att Emma bara är 1 år. Katinka (rottis) är fötjust i alla barn, men Angelina sa - Nej, aj aj! Och ville att Katinka skulle gå till sin plats. Men hon var inte rädd för henne.
Kevin var hemma lite snabbt och försvann sedan till någon dator-natt där alla dricker coca-cola och spelar hela natten - men vi får umgås mer nästa gång.

Trots att resan var bra, så känner jag mig mätt på att vara borta. Jag trivs hemma, på min kudde. Hur ska det gå nu när jag, Angelina, Lupita, Susanne, Natalie, Kevin, Kim och Emma ska resa till Thailand? :-)

Kommentarer
Postat av: Nat - Thailand i morgon;)

Haha , tack så mycket det var bara kul :D
Ussh , smiter in o kollar lite mellan packningen bara handbagaget kvar
nu puhhh! :P

2007-12-10 @ 20:09:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0