Köpa glass


Angelina ville köpa glass. Hon frågade om hon kunde få lite pengar och jag plockade fram en 50 lapp.

- Stanna här mamma. Jag kan själv. 

Sedan gick hon till kiosken. Jag ville gå dit för att se att "hon kunde", hjälpa lite..... Natali hejdade mig och jag fick nöja mig med att titta på långt avstånd. 

Jag såg hur hon stod och väntade på sin tur. Hur kioskpersonalen inte såg henne först, men när de upptäckte henne gick runt disken. Hon pekade och personalen gick runt disken och gav henne en glass och växel tillbaka.

- Jag kan mamma! Jag kan köpa glass, sa hon med ett stort leende när hon kom tillbaka. 

Köpa glass när man är strax över 3 år. Så liten, men kan så mycket. Känns fint.



Kommentarer
Postat av: Hanna

ÅH. Stora tjejen. Nu blev jag alldeles tjutfärdig här.

2009-07-01 @ 12:55:56
URL: http://hanna.kastas.nu
Postat av: Mia

Men lilla eller kanske stora tjejen ..Vad hon e duktig! Säkert växte hon 2 meter.

2009-07-02 @ 22:14:36
URL: http://miloa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0