1:a advent

I år har jag enväldigt bestämt att vi ska fira jul på mitt sätt. Anledningen är att Sigge inte är förtjust att fira något alls. Han blir naturligtvis inte lika upprymd som jag och vill därför inte heller handla som jag vill.

Idag är det första advent och jag har pyntat lite grann, hängt upp gardiner, satt upp ljusstakar, funderat på vad som ska inhandlas och sett över jultomtens kläder. Då händer det - PANG! En glaskula med snö splittras i tusen bitar. Och där står mina två små barn med nakna fötter. Det tog ett tag att städa upp. Ett par timmar senare händer det igen - PANG! Nu åker en liten vit tomte i backen. Små nakna fötter, städa städa...

Jag måste fundera på vad man ska inhandla som är barnsäkert. Har du några tips?

Kommentarer
Postat av: marika o miloo

jag har inga braiga tips på barnsäkra julpynterier. däremot har jag lagt upp en bild på dig o dina tjejer på bloggen. hoppas d e ok för den går nämligen inte att ta bort.



pöss

2008-11-30 @ 23:50:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0