Vill du gifta dig med mig?

Att fria är stort! Att skaffa barn likaså.

Innan jag visste att jag var gravid med Angelina så friade Sigge till mig. Vi hade planderat att förlova oss på vår 2 års dag, men han kunde inte hålla sig och överraskade mig när jag kom hem från jobbet. Så i ringarna så står det "fel" datum. Charmigt - jag kommer alltid minnas hans iver, kärlek och lekfullhet. Självklart vill jag leva med Sigge, så jag svarade naturligtvis ja.

Två dagar senare så fick jag reda på att en bebis låg i min mage, så vi lade planerna åt sidan.

I år, två barn senare, på skottdagen, så förnyade jag frieriet vid frukostbordet. Han sa ja.

Nu är frågan hur man ska få råd att gifta sig. Vi har både stora familjer, stor släkt. Om vi räknar minsta antal vi kan så kommer vi ändå upp i 125 personer! Hur ska man finansiera något sånt? Vinna på lotto eller belåna lägenheten? Ska vi rymma iväg och gifta oss på en långresa? Eller gå på en budgetariant här hemma? Hur gärna vill släkten komma på vårt bröllop? Vilken sorts bröllop vill vi ha och vad kan vi ha råd med?

Tills dess så drömmer jag....

image392
(Ringen närmst hjärtat är ett arv efter min mamma och är den tänkta alliansringen).

Kommentarer
Postat av: Mizu

125 personer!? Herregud... så många kan jag inte ens namnet på... Hyr en fotbollsplan och ha knytkalas.

2008-05-24 @ 18:09:10
URL: http://mizu.blogg.se/
Postat av: Annie

Ett kärt problem! =) Vi är ju två evighetsstuderande småbarnsföräldrar och har bjudit 80 gäster. Det funkar! Man får hjälpas åt och be släkt och vänner om hjälp med matlagning, sömnad, foto, musik, teknik och annat som kan tänkas dyka upp. Men som sagt, det beror ju förstås på vad för typ av bröllop man vill ha! =) Kram kram

2008-05-24 @ 23:00:06
Postat av: Natta :*

Jag vill komma på erat bröllopp :D:D:D

Jag kan hjälpa till massa också älskar bröllop:D

2008-05-25 @ 18:00:49
Postat av: mikaela

de är så roligt när du har lagt in bilder!

Jag kan och så hjälpa till på bröllopet, jag kan plocka dekorationer i naturen! och baka om ni behöver! eller skriva inbjudingskort och göra dem. och mer om du kommer på nåt! puss och hoppas du fick en mysig mors dag! älskar dig!

2008-05-25 @ 20:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0