Efter dagis

Vad gör man efter dagis? Lite olika skulle jag svara. Ibland går vi till parken, ibland handlar vi eller gör en utflykt och andra gånger går vi direkt hem. Ofta tittar Angelina en stund på tv. Tecknad lugn barnfilm. Sedan kan vi laga mat/baka ihop. Diska, bada, pyssla, leka, läsa böcker, slappa i soffan.

Idag hämtade Sigge på dagis och de var redan hemma när jag kom hem. Jag och Angelina provade de nya tuchpennorna, sedan gick vi in i badrummet och målade en tavla till Sigge. MYCKET färg blev det. En stor svart fläck i mitten, massor av färg i hela badrummet, på oss och överallt. Angelina skrek efter mer färg och blev vannsinnig när "leken" fick ett slut. Huaa vad hon grät. Jag tvättade henne och fick sedan snällt städa hela badrummet.

Efter denna fina badrumsstund så satt Angelina i soffan och chillade. Mikaela kom på besök och målade med tuchpennorna medans middagen blev klar. Ris och kyckling masala var inte Angelinas favorit, men Lupita gillade sin gröt. Sedan fikade vi på te/saft och choklad.

Sedan gick Mikaela och då lekte jag och Angelina "gympapass". Hon är hur söt som helst när hon gör armhävningar och situps :-) Hi Hi!

Kvällen avslutades med 5 minuter "dega med lera". Sedan blev det välling och natti natti kl 19.00

image200

Testar de nya tuchpennorna.

image201

Tavlan till Sigge började kanon...det finns ingen bild på kaoset.

image202

Mikaela och Angelina målar tillsammans.

image203

Lupita fick självklart också vara med på ett hörn. Så blir det oftast - att hon sitter med och studerar, leker vid sidan av det storasyster får göra.

Kommentarer
Postat av: mikaela

alltid så himla mysigt med er. idag kommer eve, fundera på om ni vill komma alla och hälsa på oss i helgen. puss

2008-02-08 @ 11:52:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0