Tandläkaren

Börje Rådestad, en utmärkt tandläkare som driver en privat tandläkarmottagning i Alvik. Hans lokaler är ljuvligt avslappnade med manchesterfield (?) fotöljer i skinn och klassisk musik i högtalarna. Platt-tv och föremål som får en att tanka på sommaren är pricken över i:et.

Nu har Angelina skrivits in. Hon fick visa tänderna, berättade Sigge. Först hade hon varit lite reserverad, men sedan tyckte hon att det var helt okej att gå till tandläkaren.

Speciellt bra var att det skedde just idag eftersom hon i morse sa till mig - Mamma, jag är sjuk. Jag stannar här. Jag har ont i örat. Jag ska gå doktorn.
Tandläkaren gick visst likabra, men plåstret i pannan sitter kvar. Hon ÄR ju sjuk ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0