VAB

Jag började på arbetet som ni vet i måndags förra veckan. Jag har haft 6 möjliga arbetsdagar och arbetat 3 av dessa. De andra har jag vårdat mina barn som varit/är sjuka.

Angelina var först ut. 39,5 i feber, men tillfrisknade på nolltid i princip. Lupita fick Sigge hämta i fredags och hon har varit hängig hela helgen. Hon har 38,5 i feber, dreglar och skriker sig igenom nätterna. Hon som aldrig i princip har varit sjuk och alltid somnar om så fort hon får lite närhet på natten. Konstigt!

Jourmottagningen såg inget fel på henne. Hon skrattade sig egenom lärkarens undersökning och sa inte ens pip när det tog ett CRP på henne. Angelina tittade med stor skepsis då hon skriker bara läkaren hälsar på henne. Båda två blev belönade med klistermärken.

Men trots att det inte var något fel på henne så är hon inte frisk så jag kommer vara hemma med Lupita imorgon också.
Det känns sådär. 1) Självklart vill jag vara hemma med min gnälliga tös. 2) Min chef ringde och undrade om det bara var jag som skulle vabba.... 2008. SUCK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0