Tråkigt

Idag har jag varit hemma med barnen i fem dagar. Jag har varit till affären två gånger och hos grannen i 20 minuter - med barnen. Jag är så uttråkad så det fick bli färdigpizza idag. Angelina ville som vanligt inte äta.

Vi byggde koja i vardagsrummet och hade mysigt tills Angelina trodde att man kan gå på taket. Hon trillade huvudstupa på pannan och gallskrek efter sin napp.

Vi har målat och målat tills jag fick nog. De målar överallt utom på pappret. Angelina lyckades ändå med att måla en fin bild som vi satt upp på väggen i hennes rum.

Vi har badat en gång och har haft vattenlek nu på eftermiddagen. Den sessionen slutade med att Angelina trillade ner från toalettstolen när jag höll på att torka golvet från allt vatten. Hon slog i bakhuvudet och skrämde slag på mig. Inget blod - allt bra. Eller? Nappen löste problemet. Innan detta hände så lyckade Lupita bajsa på golvet IGEN. Hon verkar ha det som rutin numera när de har vattenlek.

Jag har suttit framför hemnet i mängder, ringt och ringt och ringt, lekt med barnen, städat och städat. Barnen har tittat på Anki och Pytte, Pingu och Shrek. Vi har också hunnit med en glass, lekt med lera, lagat mat på leksaksspisen, lekt med nallarna, busat, pruttat luft på magen, hoppat i sängen och en mängd andra saker. 

Helt plötsligt ringde det på dörren och utanför stod det utklädda barn. Hallowen! Jag skäms, men jag öppnade inte dörren. Jag hade varken något godis eller några slantar att ge. Vad säger man då? Istället smög jag in till barnen och stängde dörren. Pinsamt!

Nu sitter jag och väntar på att något kul ska hända. Att Sigge ska ta med mig på sin grå springare och vi beger oss av på äventyr. IKEA nästa.

Kommentarer
Postat av: Pelle

Hej linda otursvecka efter vår trevliga helg hos er, ni tittar på hus om ni ska bygga har du kollat Björklidenhus de verkar inte så dyra. Pelle

2008-10-31 @ 19:47:00
Postat av: marika o miloo

hallooo söta vännen. har du vart hemma sååå länge? o du är så bra som hittar på tusen saker ändå, fast du är ruttnig. jag är ruttnig jag med. funderar på att klä upp mig som den lilla häxa jag är o snika godis från grannarna. eller hälla sirap på handtagen. eller gå o lägga mig. puss från mig till dig. snart bor vi i hus hela högen, vänta du bara.

2008-10-31 @ 21:43:44
Postat av: Linda

Pelle: Nej, ingen otursvecka, bara en sjuk sådan. Ska kolla upp ditt tips imorgon.



Marika: Ja, jag hoppas det. Annars kommer vi och saftar hemma hos er i er blivande trädgård.

2008-10-31 @ 23:10:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0