Små djävlar med horn

Idag skulle vi till banken för ett samtal om cash till tomten i Nykvarn. Vi hade ingen riktig tur med barnvakt så hela den kära familjen steg in på Swedbank, ett ganska stort kontor med öppet landskap. Nu hatar jag öppna landskap och hoppas att alla banken inser värdet av ljudisolerade väggar!

Mina små söta rara alldeles charmerande barn blev nämligen som förbytta. Jag har tidigare sagt att de någon gång varit som små djävlar, men nu inser jag var ordet betyder. Mina barn fick horn!! De kastade sina nya leksaker, vägrade sitta still, skrek, störtlipade, ratade DVD´n med Anki & Pytte, slängde ut bankens lekakulor och betedde sig som skitungar!

Om jag var någon annan och såg mina barn så skulle jag lätt tänka mig att vi tagit oss vatten över huvudet och gladeligen skulle vilja smiska till dem. Men tack och lov är jag inte någon annan utan älskar mina små djävlar. Jag var bestämd och sket i att de skrek när de inte fick som de ville. Har banken öppet landskap så har de valt det, inte jag. Precis som när butikerna får höra barnskrik för att de tycker det är sååå bra att hänga upp godis under 1 meters höjd. Skrik!! Det bjuder jag på.

Om de nu kommer ge oss ett lån är en annan femma. Kanske vill de inte ens ha oss i området efter vår uppvisning? Som korvgubben sa -Här känner alla varandra. -Bra, sa jag, då kommer du få höra om mina barn på banken imorgon.

Kommentarer
Postat av: Tove

Haha, de väljer sina tillfällen!



Men vad spännande med tomten! Rapportera sen hur det går. Kram

2008-10-17 @ 12:59:28
URL: http://snovas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0