Liten tonåring

Angelina är jobbig just nu. Hon gör precis tvärtom, gråter för allt, gnäller, vill bestämma och är allmänt upp-och-ner.

Idag när jag hämtade på dagis börjar Angelina och Lupita bråka om den enda nappen jag har med mig i fickan (Sigge skulle hämtat, men han blev 2,5 timma försenad!) och jag hade ingen vagn. Jag bestämde då att det får vara slut på napperierna tills vi kommer hem. Då blir Angelina helt hysterisk (vilket jag förstår). Hon är ilsk, ledsen och trotsig heeeela den långa vägen hem. 1 timma och 15 minuter tog det. Hon ville inte gå, inte bli buren, hon ville ha glass -NU, pizza -NU, McDonalds- NU, napp napp napp, Lupita får inte gunga och Angelina vill inte vänta på sin tur etc etc etc.

Men emellanåt är hon underbart fantastiskt helgo och då suger jag i mig energi för att orka hela vägen hem. Men jag oppas att det här utvecklingssprånget går fort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0