Pedofilskräck

Idag var jag och Sigge i Tanto med barnen och fikade på en filt i det vackra vädret. Vi träffade Blixt, Jonna och den numera nästan krypande Siri.

Angelina som inte hade blöja ville kissa. Men sedan ångrade hon sig...och igen och igen. Jag börjar känna igen detta mönster och det betyder att hon vill göra mer än bara kissa. Hon sprang mot toaletterna. Nakenfis med tröja på som täckte stjärten. Jag får då en oro i kroppen. Massor av folk. Män. Jag vill skydda mitt barn och vill inte att någon pedofil tittar på henne...eller någon annans barn överhuvudtaget såklart.

Men nu när media upplyser oss om det ena än det andra fallet av utsatta barn så känns det som det står en pedofil i varje gathörn och då minskar den frihet som vi antagligen alltid tagit för givet när vi lär våra barn att bli blöjfria. Eller när vi intalar oss att det är så oskyldigt att barn badar nakna vid en strand.

Jag blir ledsen när jag inser att min oro är både överdriven men lika sann som jag känner. Hur ska man kunna skydda sitt barn? Och hur ska man våga lita på någon, egentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0