Söka jobb

Jag vill ha nytt jobb!

Ikväll började jag på riktigt och sökte ETT jobb. Det tog minst 45 minuter av min dyrbara kvällstid och som grädde på detta kände jag mig ganska nervös... Kan jag fortfarande? Är jag verkligen så duktig och kompetent som alla referensbrev säger? Hur ska jag klara av att arbeta och ta hand om min familj? Vad exakt vill jag och har jag "råd" att vara kräsen? Är gräset grönare på andra sidan?

Jag har bestämt mig för att söka ett jobb varje dag. Det blir sju sökta jobb på en vecka. Det är väl inte så dåligt med tanke på att jag inte vill ha vilket jobb som helst?

Trots nervositet så känner jag spänning och glädje att jag snart ska gå tillbaka till arbetslivet och jag hoppas att jag känner rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0