Trött

Det är härligt att vara borta, men hemma. Det är så det känns här i Jönköping. Jag kan stan, jag känner folk och allt är ovanligt vanligt. Men jag bor borta.... Detta innebär att man alltid har folk i sin närhet. På gott och på ont. De senaste näterna har jag sovit dåligt. Jag längtar till vår familjesäng. Kan man önska hit den?

Idag har jag bytt rum. Större, med säng istället för en madrass (jag vet att jag kunde sovit i Natalies säng - men den är lite hård för min smak), rummet har toalett och balkong. Kevin är nämligen på Vidis i 2 veckor så jag storstädade bort all skit...jo det är sant...och flyttade in med barnen.

Men, jag blir så trött av alla ljud, människor, nya men gamla intryck, att inte bara kunna lämna barnen utan ha en känsla av att man ber andra se efter dem (skynda skynda), att inte kunna strunta i att man smutsar ner utan vill städa upp efter sig fast man helst skulle vilja låta smutsen vara kvar ett tag. Jag längtar efter att sova. Angelina sover inte på dagarna här, förutom idag vilket resulterade i att hon somnade efter 21, vilket gör att jag inte kan sova med Lupita om jag skulle ha möjlighet. Dessutom så är jag i sluttampen med "starta eget åkeri" så jag pluggar efter att båda barnnen somnat istället för att passa på att lägga mig samtidigt som dem någon gång för att kompensera den dåliga nattsömnen.

Jag längtar efter Sigge. Så vi kan kramas och att han sedan kan med barnen ut så jag kan få sova, ha ensamtid med mig själv.

Men tills dess så ska jag njuta av alla intryck, människor, ljud och annat som är ovanligt. Det är skönt att komma hemifrån, bara man får ha lite hemlängtan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0