Ester

Idag tog jag med mig barnen på en promenad ner till Huskvarna centrum. Jag mötte upp pappas ena syster och fikade hemma hos henne. Ester kom till Sverige när jag var lite över ett år och hon och mamma brukade prata genom "teckenspråk". I alla fall tills Ester lärde sig svenska.

Jag svettades som en gnu när jag försökte få Angelina och Lupita att sitta still och inte röra alla kristaller och andra fina saker. Ester sa då att min mamma sagt att den mamma som ser efter sina barn när de är borta och något ändå skulle hända (gå sönder) kan inte ställas ansvarig. Om mamman skulle sitta i godan ro utan att se efter sina barn och något går sönder borde betala kostnaden. Bra sagt av min mamma tycker jag.

Idag sa Angelina en fyraords mening. Kanske gör hon det titt som tätt, men idag var hela rytmen perfekt. -Mamma, vad gör hon? och tittade undrande på Lupita som var på väg ner i Esters papperskorg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0