Angelina utan dagblöja

Angelina har varit utan blöja på dagarna ganska länge nu. På fredag blir det nog 1 månad tror jag. Hon är så himla duktig!

Hon säger till att NU är det dax. -Tssss, säger hon då. Ibland vill hon att jag ska sitta på hennes lilla pall undertiden. Då kan hon berätta massor av saker för mig. Jag skrattar och ler, men förstår inte ens hälften. Andra gånger säger hon med bestämd röst - NEJ, mamma! Hejdå! och så vinkar hon.

Och om jag försöker få henne att sitta på toaletten utan att det faktiskt är dax, då blir hon väldigt sur. Hon vet när hon behöver gå.

Men då och då blir det en olycka på golvet eller i byxan (bara kiss, aldrig bajs), men det gör ingenting tycker vi. Hur ska hon annars lära sig?

Vi har därför slutat ta på henne blöja när vi går hem från dagis och även det funkar finfint!

P.s Hon har dessutom lärt sig säga "äta" och "jag är klar". D.s

Kommentarer
Postat av: mickis

gud va skönt att våran natt inte var i onödan. *peppar peppar* och skönt för dig! love u! puss

2008-01-31 @ 12:23:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0