Lupita sova hela nätter 6

Man kan tänka att det inte borde bli fler "Lupita sova hela nätter..." Hon ska ju sova nu. Men tyvärr var det inte så enkelt.

De håller på att renovera fasaden. Vi är helt inplastade!

I ovädret inatt släpte plasten och det lät som vi hade ovädret precis bredvid oss i sängen (plasten släppte på sina fästen varav vi hade en stor plastbit som fög hit och dit och piskade i vinden).

Eftersom de även håller på med våra fönster så har vi bara en fönsterruta/ett glas istället för tre - det i sin tur innebär att ALLT ljud kommer rakt in.

Som toppen på det här så glömde arbetarna släcka sin belysning - och vi har inga gardiner pga av fönstren. Jag var så sur! Men försökte lösa det provisoriskt vilket inte blev det bästa men bättre. Vem vill sova i dagsljus?

Så till natten. Lupita grät och grät. INGET hjälpte, varken buffar, solfjäder eller ramsor. (Även Angelina grät och ville sova inne hos oss, samt äta välling). Tillslut orkade jag inte mer.

Jag gav Lupita napp. Men det hjälpte inte heller. Hon grät och grät. Då gav jag henne bröstet kl 05.33. Hon var helt genomsnorig och hostade. Klötes ett par gånger pga slem. Inte kul.

Angelina sov inne hos oss OCH fick äta välling.

Så nu är vi nog på ruta NOLL!! Enligt kuren så ska man inte använda napp och inte ta upp barnet ur sängen. Och mat - det ska man äta på dagen. Dessutom så ska man inte längre buffa... Så fyra fel har jag gjort inatt. PLUS att det enligt kuren ska vara mörkt i rummet. Suck!

Det känns riktigt tungt idag. 

Kommentarer
Postat av: Mia

Hej hej... Vet inte du att det är dag i Lupitas värld halv 6 på morgonen:)
Fy vad jobbigt med fönstren. Jag hoppas att natten och helgen blir lugnare.
Mia.
P.s Muffinsena?(konstigt)var mumsiga! D.s'

2008-02-01 @ 13:52:54
Postat av: Annie

Ruta noll är ni nog inte på, kanske att det går fortare att vänja henne en andra gång!? Du är bara mänsklig, vilket är en himla tur det!! =)

2008-02-01 @ 16:56:01
Postat av: Tove

På den igen bara!

Dumt/skumt att man inte får ha napp, det är ju en så bra tröstgrej. Hoppas ni orkar börja om, jag tror det blir lättare andra ggn

2008-02-01 @ 19:25:12
URL: http://snovas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0