Skridskor

Idag begav sig lilla familjen ut till Kungsträdgården för att åka skridskor. Det var verkligen snorkallt! Jag hade dessutom glömt skötväskan hemma, med blöjor, extrakläder och vantar till barnen. Lupita somnade efter et mellanmål på max och lite gnäll vid isen. Hon låg nerbäddad i åkpåsen och två filtar i vagnen (samt overallen).

Angelina var dock tapper och stod ut i kylan. Hon var riktigt förväntansfull när ismaskonen skulle jämna till isen och satt bredvid Sigge medans hon földe med i allt som hände med sina små ögon.

Väl på isen blev det inte riktigt som hon tänkt. Det var okej när jag gick med henne med ett fast grepp under armarna, men när Sigge skulle åka med henne så trillade hon ett par gånger (utan att slå sig) så blev hon förskräckt. Hon försökte fly ut ur isrinken.

Hennes isdebut varade totalt 3 minuter. Tio minuter allt som allt i skridsko-på-foten tid. Men det var en härlig upplevelse - i alla fall för mig.

Kommentarer
Postat av: Natali

HAHAHAHAHAH :D

2008-12-30 @ 22:46:15
URL: http://bynatali.blogg.se/
Postat av: Catrine

Charmigt. Vi har pratat om det men har ännu inte kommit till isen.

Dumlekolorna finns på bild i bloggen

2008-12-30 @ 22:49:51
URL: http://seriouslymeandthem.blogspot.com
Postat av: Sara

Låter som om ni har haft en underbar dag.

Kramar i massor från "lilla" mig. Kissarna och jag önskar hela familjen ett

GOTT NYTT ÅR!!!

2008-12-31 @ 00:15:15
Postat av: Alina

oj va längesen de va man åkte skridskor!

2008-12-31 @ 00:20:33
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0