Magsjuka? Rapsjuka?

En vän kommenterade efter ett av mina blogginlägg att det var sådär schysst att vara ute bland folk när Angelina kräkt i bilen (med tanke på smittorisk).

Innan jag svarar så vill jag berätta vad min systers föreläsare sa på en föreläsning (hon läser till undersköterska).

-Om ni glömmer allt från er utbildning så är det tre saker ni måste komma ihåg. Den första är att lyssna på patienterna, den andra är att tvätta och sprita händerna och den sista är att TITTA PÅ BAJSET.

Så utifrån detta och ett makalöst luktsinne så kan jag säga:

Angelina har lätt för att kräkas. Detta är en av sakerna de ska titta på under gastroskopin den 19 januari - hur lätt magmunnen sluter sig/öppnar sig. Hon kräktes 1 gång och har kunnat behålla all mat sedan dess. Hade det varit magsjuka så är jag tveksam att hon skulle kunna äta på det sättet. Hon har ingen feber eller på annat sätt är gnällig och bajset luktar bajs. Inte magsjukebajs-lukt alltså. Ni som haft magsjuka på riktigt vet att det luktar...sjukt.

Jag kan tänka mig att det började som en jätterap som slutade i kräk helt enkelt. Helt enkelt för Angelina i alla fall. Så därför gjorde vi en lättare tur på stan idag, helt utan samvete.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Man märker ju på hur ungarna mår.. verkar hon inte sjuk så är hon inte sjuk!... Tycker ni kan strosa på stan med gott samvete! =)



Önskar er en fantastiskt mysig jul!...

Hoppas vi kan ses snart...



Många kramar från oss!!

2008-12-24 @ 00:01:10
URL: http://meinanutshell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0