Händer mycket ORD, PRATAR, NAPP, FRISKA

Jag förstår inte vad som händer!

Lupita bara rapar ur sig nya ord eller är det gamla glömda ord? Bass (sluta på kurdiska), glach (glass), lappa (klappa), huve (huvud)....och fler som jag glömt.

Angelina pratar massor hon också. Kanske inte så rent, men gud vad hon pratar. Hon frågar vad som händer, varför, frågar vad saker heter etc. Hon tar hand om Lupita och "tillrättarvisar" när Lupita busar, trösar henne och överöser henne med kärlek.

Vi har slutat med napp!
Angelina satt och gallskrek i bilen då vi inte hittade hennes napp efter att hon nyst ut den i sömnen. Lupita gråter för att hon tappade bort sin napp i affären någonstans. Vi sa då att nu får det räcka. De får skrika hela vägen hem. Och så blev det. Men sedan har de accepterat att det inte blivit någon napp. De somnade utan napp och jag hoppas natten förblir tyst. Lupita visade dock prov på sina röstresurser genom att joddla i sängen i 30 min innan hon somnade. Men hon var inte ledsen.

Sist men inte minst. VI ÄR FRISKA!! (förutom förkylning då....)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0