Nya vanor för Lupita och mamma

Igår införde jag att Lupita endast får amma två gånger per dag + fri nattamning. Detta för att vi helt ska sluta när hon blir 9 månader. Jag tycker det känns jobbigt, men Lupita har inte visat att hon har något emot omställningen.

Så nu ammar hon fritt nattetid (ca 3 amningar).
Äter frukost (smörgås + gröt) vid 8.00
Ammar första gången dagtid innan förmiddagsvilan
Äter mellis (fruktpure/gröt/välling någon enstaka gång), lunch och middag (matpure + fruktpure)
Och sedan ammar hon sista gången vid läggdax kl 19.00

Min tanke är att hon om två veckor ska få amma en gång på kvällen, för att om ca fyra veckor inte amma alls. Hurvida det är bra att amma fritt nattetid och sedan inte amma alls...kanske inte den bästa lösningen, men jag orkar inte låta henne gråta på natten pga att hon inte får bröstet, inte just nu i alla fall.

Sigge har lovat att ta nätterna när hon ska avvänjas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0