Baciller - nu är vintern här!

Angelina verkar må lite bättre. Hon är förkyld men har inte hostat på två nätter. Däremot så SKA hon in i vårt sovrum så fort hon vaknar upp på kvällen/natten. Jag sover som en kratta och har vid det här laget så himla ont i kroppen att jag tog värktabletter imorse. På ena sidan ligger Angelina och på den andra ska man amma Lupita - på 90 cm! Sigge sover så gott på sin sida att jag ibland vill skrika högt.

Tyvärr har dessutom Lupita blivit förkyld. Hon hade svårt att andas inatt och jag försökte hjälpa henne med både koksaltlösning, neseril och Näsfridan. Hon tokkräktes två gånger och ytterligare imorse. Hela hon och alla sängkläder fick raskt åka ner i tvättkorgen.

Totalt har jag därför VAKNAT:
1 av telefonen
1 av att Angelina bärs in i vår säng av Sigge
2  för att Angelina gråter - jag ger henne napp
1  för att Angelina vill ha välling
2 för att Sigge rullar över på vår lilla sida och jag är tvungen att putta hårt på honom för att han ska flytta sig
2 för att amma Lupita, lyssna på hennes andning och byta kräkkläder (ca 1 timma)
1 för att brösten läcker och jag ligger i en kall mjölkpöl

10 gånger på en natt från 22-07.45 Jag förstår varför jag känner mig sjuk!

Dr Kurt Blomberg ringde idag och sa att Angelina i alla fall inte hade Mycoplasma, men att kikhostprovet inte var färdiganalyserat. Nehäpp. Det kan i alla fall inte bli mycket värre än så här känns det som.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0