Rensat vinden

Vår förening hade en kontainer stående på gården i helgen där alla boende kunde slänga sina grovsopor. Vi hann inte rensa ut vinden som vi verkligen behövde och passade då på att göra det idag, eftersom kontainern stod kvar. Precis när vi var klara så åkte de iväg med den - och vi hade allt skräp kvar i trappan. Jaha!

Men vi fick i alla fall ner julsakerna och alla (!) mina kläder. Alltså ännu fler projekt som läggs på hög, för kläderna måste rensas och tvättas. Sigge blev dessutom ivrig och nu har vi julpyntat! Sjukt, men lika bra att göra det när andan faller på, för numera känner jag mig som en zombie eftersom jag sover så dåligt.

Inatt sov jag i Angelinas säng eftersom jag inte fick plats i vår - hennes säng är typ 1 meter lång. Lupita fick följa med in till Angelinas säng och fortsätta sin maratonamning. Sigge och Angelina sov himla gott utan oss och vaknade inte förren 08.00.

image103

Mina kläder som ska rensas. En del skor, väskor (numera lever jag i en skötväska), ett par boxningshandskar och en ficklampa som ska till bilen.

image104

Vem vet om man orkar julpynta när man ska? Vattenkoppor går på dagis...och vinterkräksjuka. Skönt att det mesta är gjort :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0