Hur såg jag ut när jag var liten?

När jag var liten så hade jag svår allergi. Jag var allergisk mot allt; damm, dun, nötter, choklad, jordgubbar etc etc Jag minns nästan ingenting från den tiden, jag var bara 2-3 år. (Tack och lov så har all allergi vuxit bort).

Men jag minns att jag fick bada i kamomillextrakt och smordes in med kortison. Efter det fick jag titta på barnprogram inlindad i ett lakan. Detta upprepades varje dag under en lång tid.

Pappa klippte/rakade av mitt hår i köket på Brinellgatan för att de skulle kunna behandla min hårbotten som var full av variga köttsår pga allergin. Jag tror mamma saknade min korksruvar mer än jag - för nu behövde jag ju inte tvätta håret i alla fall.

Sedan minns jag att jag låg på sjukhus (ca 6 mån). Mamma och några andra kom på besök (men jag minns inte vilka) och jag ville så gärna visa dem en LP-spelare som man spelade genomskinliga men färggranna LP skivor på (dessa fanns innan CD skivornas genombrott), men som jag minns det så hann de knappt in till mig innan en sköterska skickade iväg dem för att de skulle ta blodprover på mig.
Mamma hade ingen möjlighet att bo med mig eftersom sjukhuset låg flera mil hemmifrån och hon hade två små barn till att ta hand om + att hon själv hade allergi på händerna. Jag tror faktiskt att hon arbetade samtidigt vilket försvårade allt.

Jag hade så gärna velat se hur jag såg ut under den här tiden, men det finns inte ETT enda kort. Jag har heller inga bilder på mig själv när jag var riktigt liten. Jag vet inte hur jag såg ut och det gör mig ledsen. Alla barn och vuxna borde få en kom-i- håg bok med lite text och bilder om sin barndom. Därför tycker jag att det är viktigt att mina barn får "Mitt första år bok", bilder från sin barndom....och så den här bloggen. 

Kommentarer
Postat av: sanna

Hoofa, shit vilken tur att du itne har allergin kvar!!! o:

Men varför har ni inga bilder från din barndom? Dina släktingar kanske har nånting?

2007-11-09 @ 21:39:28
URL: http://sann4a.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0